სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ჭარბაძე შორენა
|
|
რაიონი
|
ამბროლაური
|
|
სკოლა
|
ხვანჭკარის საჯარო
სკოლა
|
|
ქალაქი
|
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
წილადები.
წილადების გამოყენება ყოფა-ცხოვრებაში.
|
||
თემის შინაარსი
|
||
მოსწავლეები გაეცნობიან
წილადებს, წაიკითხავენ, გამოსახავენ
ჩვეულებრივ შერეულ წილადებს,
შეისწავლიან მრიცხველის , მნიშვნელის
მთელი და წილადი
ნაწილების მცნებებს. დაწერენ
შერეულ წილადს არაწესიერი
წილადის სახით და
პირიქით. მოსწავლეები წილადებს
ყოფა-ცხოვრებაში გამოიყენებენ.
|
||
საგანი
|
||
მათემატიკა
|
||
დონე/კლასი
|
||
I-დონე V-კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
3
კვირა
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
|
||
|
||
ზოგადი კითხვა
|
რისთვის გვჭირდება მათემატიკა?
|
|
თემატური კითხვები
|
რა არის
წილადი?
როგორ მივუმატოთ,გამოვაკლოთ და
გავყოთ წილადები?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
არის თუ
არა ისეთი მათემატიკური ამოცანები, რომლებიც საინტერესოა იმ
ადამიანებისთვისაც კი რომლებსაც
მათემატიკა არ უყვართ?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების| შეფასების
ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შევამოწმებ საბაზისო
ცოდნას ,შეკითხვების დასმა და
ჩანაწერები დამეხმარება წინარე
ცოდნის დადგენაში. საუკუნის
უნარ-ჩვევების წინასწარ
შეფასებაში. მუშაობის პროცესში
მოსწავლეების შესაფასებლად გამოვიყენებ
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკას.
მოვახდენთ ჩვენს მიერ
დამზადებული პრეზენტაციის შეფასების
რუბრიკას. საბოლოოდ შესრულებული
მუშაობის შესაფასებლად
გამოვიყენებ პროექტის შეფასების
რუბრიკას.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
კვლევის საბაზისო უნარ-ჩვევები და ბეჭვდითი
და ელექტრონული წყაროების
გამოყენების ცოდნა.
პრეზენტაციის პროგრამის ცოდნა,საინფორმაციო წყაროების
ზუსტად მითითების უნარი,
პროგრამა ვორდის მოხმარების
საბაზისო უნარ-ჩვევები, ვიყენებთ
ვენის დიაგრამას. მათემატიკური ცნებების ცოდნა.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის
მუშაობა თემატური შეკითხვით
დავიწყოთ, როგორ მივუმატოთ, გამოვაკლოთ და გავყოთ წილადები, გავეცნოთ
მოსწავლეების პასუხებს. პროექტზე
მუშაობის პირველ კვირას
წარვადგინოთ წილადების საფუძვლები
მასწავლებლის პრეზენტაციის ფაილის
გამოყენებით. მოსწავლეებს
მივცემთ შესაძლებლობას, წილადების
უკეთესად გაცნობის მიზნით,პრაქტიკულ სიტუაციებში
გამოიყენონ სხვადასხვა
ამოცანების ამოსახსნელად.
მაგალითად გააფორმონ ტორტის
ნაწილები, გაანაწილონ
ქაღალდის ტორტი მეგობრებს
შორის, აღმოაჩინონ
წილადების გამოყენება ყოველდღიურ
ცხოვრებაში, გადაიღონ
შესრულებული დავალების ფოტოები, რაც მომავალში გამოადგება პროექტზე
სამუშაოდ.
მოსწავლეებს ვთხოვთ განიხილონ ინფორმაციის
მოძიების სხვადასხვა გზები. ავღნიშნავთ თუ რამდენად
მნიშვნელოვანია ინფორმაციის
სხვადასხვა წყაროებიდან მოძიება და კვლევის ინსტრუმენტების მრავალფეროვნების გამოყენება. მივაწოდებთ ვებ-გვერდების მისამართებს .სამუშაო ფურცელს
,განვიხილავთ როგორ შეიძლება ელ-ფოსტის
გამოყენება.მოსწავლეების
მიერ კონკრეტულ პროფესიაში წილადების გამოყენების შესახებ ინფორმაციის
მოგროვების და ორგანიზების შემდეგ, ისინი განსაზღვრავენ, რა კავშირშია წილადები
მათ აწმყოსა და მომავალთან. შეახსენეთ, რომ მომზადებული პრეზენტაციები შემდეგ
თემატურ შეკითხვებზე უნდა პასუხობდნენ:
·
როგორ გამოიყენება წილადები სხვადასხვა პროფესიულ
საქმიანობაში და რამდენად საჭიროა წილადები სხვადასხვა სამუშაოს
შესრულებისას?
·
როგორ მივუმატოთ , გამოვაკლოთ და
გავყოთ წილადები?
·
რა განსხვავებაა მრიცხველსა
და მნიშვნელს შორის?
პრეზენტაცია ზოგად შეკითხვაზე პასუხსაც უნდა წარმოადგენდეს, როგორ
გამოიყენება წილადები სხვადასხვა
პროფესიულ საქმიანობაში? დაეხმარეთ მოსწავლეებს გაავლონ
პარალელები და გააკეთონ დასკვნები.
მოსწავლეების მიერ შესასწავლ პროფესიასა და საკუთარ ცხოვრებისეულ
რეალობასთან პარალელების გავლების შემდეგ მოსწავლეებს მიუთითოთ მოიფიქრონ
წილადებზე დაფუძნებული ერთი პრაქტიკული ამოცანა და მოახდინონ არსებული
კავშირების დემონსტრირება. მოსწავლეები წარმოადგენენ პრაქტიკულ ამოცანას და
ამოხსნის დეტალურ ანგარიშს. თითოეული მოსწავლის მიერ ამოცანის ამოხსნის დეტალური
გზის წარმოდგენისას, მოსწავლე უპასუხებს შემდეგ შინაარსობრივ შეკითხვებს:
·
რა არის წილადი?
·
როგორ
მივუმატოთ, გამოვაკლოთ, გავამრავლოთ და გავყოთ წილადები?
·
რა განსხვავება
მრიცხველს და მნიშვნელს შორის?
·
როგორ აქცევთ
შერეულ წილადს არაწესიერ წილადად?
საჭიროებისამებრ,
დაეხმარეთ მოსწავლეებს ამოცანების შედგენასა და დასკვნების გაკეთებაში.
მოსწავლეების
პრეზენტაციების მომზადება
კვლევის
ფარგლებში მოსწავლეებმა შეაგროვეს ინფორმაცია და შეადგინეს წილადების პრაქტიკული
გამოყენების შესახებ ამოცანები. დაურიგეთ მოსწავლეებს საპრეზენტაციო ფორმა და
მიუთითეთ, მულტიმედიურ პრეზენტაციებზე მუშაობა დაიწყონ. პირველად, მოსწავლეები
დაგეგმავენ საკუთარი პრეზენტაციის
ვიზუალურ მხარეს მოთხრობების დაფის გამოყენებით. თითოეული მოთხრობის დაფა
საჭიროა მოიცავდე
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
განვუსაზღვრავ
კონკრეტულ დავალებას ჯგუფური მუშაობისას და გავითვალისწინებ თანატოლთა
დახმარების აუცილებლობას. შეკითხვებზე მივიღებ ზეპირ პასხებს.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის
სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
ასეთი მოსწავლეები უფლებამოსილნი
იქნებიან გამოიყენონ მათ მშობლიურ ენაზე
არსებული ინფორმაციები.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
გაამყაროს პასუხი
სხვადასხვა არგუმენტებით.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია –
ტექნიკა
(მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური
უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
კომპიუტერი, წიგნი, პროექტორი, ფორმატის
ფურცლები.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
No comments:
Post a Comment